kara kış için şarkılar

bu sabah bir yandan masanın üzerinde açık duran kitap diğer yandan hemen yanına konuşlanmış bilgisayarla haşır neşirken bir anda evimin karşısında bulunan ilkokuldan yükselen çığlıklara kafamı kaldırdım ve pencereye yöneldim. kar yağıyordu. izmir'de pek alışkın değiliz bu olaya. yanılmıyorsam en son ben üniversitedeyken yağmıştı ve ben o gün miskinliğimden vazgeçemeyip okula gitmemiş , eğlenceyi kaçırmıştım. sonrasında çok uzaklarda, askerdeyken bir gece devriyesinde denk gelmiş, gecenin sessizliğinde üzerimi örten beyaz örtüyle huzur dolarak yürümüştüm bir süre. björk'ün karlı izlanda tepelerini arşınlarken duyduğu hazzı almıştım kendimce. çok değil, 10 dakika sürdü bugünkü şamata. tutmasını zaten beklemiyordum ama bu kadar kısa sürmesi de pek tatmin etmedi.

her mevsimin kendine ait şarkıları var, kara kışın da... benim için çalanı, söyleyeni, ismi değişiyor ancak bıraktıkları tad hep aynı. tiamat, björk, nick cave, tindersticks, balmorhea, sigur ros, the tumbled sea... uzar gider bu liste, durmak gerek. bugünlerde takıntım haline gelen bir diğer isim ise peter broderick. 1987 doğumlu broderick, yaşadığı hayata sığdırdığı yapıtlarla insanı kendisine hayran bırakacak türden bir sanatçı (diskografisine şuradan göz atılabilir). modern klasik müzik üzerine üretim yapan broderick'in sadece bu sene yayınladığı 5 kayıttan biri olan, eylül ayında yayınladığı "how they are" şu soğuk günlere eşlik edecek türden bir albüm. broderick'in piyanosu, gitarına sesiyle eşlik ettiği ve minimalizmin dibine vurduğu parçaların stüdyo kayıtları kameraya alınmış ve söz konusu videolar youtube'ta paylaşılmış durumda. albümde yer alan parçaların ismine tıklayıp videolarını izlemeniz mümkün. ben de kendi seçimimi buradan paylaşayım.

01. sideline
02. human eyeballs on toast
03. guilt's tune
04. when i'm gone
05. with a key
06. pulling the rain
07. hello to nils



4 yorum:

gri kent sakini | 14 Aralık 2010 21:06

Ben sayende, Olafur dan, Sylvian dan, Balmorhea dan kendimi alamazken şimdi de Peter Broderick le tanıştım...Sesi yorumu, o eski piyanonun yıllanmış akustiği Studio Recording ler çok başarılı... Teşekkürler Koray harika paylaşım, iyi ki varsın...

k.a. | 14 Aralık 2010 21:50

rica ederim. son dönemde pek paylaşımda bulunamıyordum bu videolara denk gelince paylaşayım istedim. beğenmene sevindim.

banabirbloglazım | 15 Aralık 2010 19:29

blogunuzu bir süredir takip ediyorum bu yazınızı okuyunca da yorum bırakmak istedim. Getçekten her mevsimin şarkısı vardır ve bir süredir ertelediğim playlistimi ; verdiğiniz örneklerden de ilham alarak ;oluşturmanın vakti geldi.

k.a. | 15 Aralık 2010 19:38

çok teşekkürler yorum için. aslında ben de bir karışık albüm hazırlayıp paylaşsam mı diye düşünmedim değil. hiç yapmadım daha burada.