komşu uyaaaaan!!

"sulukule sokakları
yerle bir, yerle bir, yerle bir
kentsel dönüşüm kabadayıları
çalıyor sulukule’nin tacını

çıkarken daha ilk nota
başlıyor sokağın ritmi
işte o zaman çıkıyor ortaya
iflas eden kimin ruhu, kimin kalbi

ne bu tebessüm, ne de bu gözler
gerçek yorgunu, yalan yorgunu
inanıyor musun, emir kesebilir mi demiri
mahalleli taştan çıkarırken ekmeğini

uyandır komşunu
uyandır dostum komşunu
uyandır komşunu
uyandır dostum komşunu

uyandır komşunu
kentsel dönüşüm tuzağına
yeni bir otopark adına
kültürün üstüne dökülen asfalta

uyandır komşunu
uyandır katliama
üstümüzden geçiriyorlar buldozerleri
satın alabilirlermiş gibi binlerce yıllık tarihi

ne bu tebessüm, ne de bu gözler
gerçek yorgunu, yalan yorgunu
inanıyor musun, emir kesebilir mi demiri
favelalar taştan çıkarırken ekmeğini

ister bir kadeh porto şarabı eşliğinde
ister fokurdatırken bir nargile
uyandır dostum komşunu
izah et ona, nedir hadise

ister poker çevirirken
ister sevişme ertesinde sigara içerken
ağızdan çıkan sözün uyandırıcılığı
sollar tv’yi ve dahi internet olayını

benim nabzım barrios atar
benim nabzım soweto atar
benim nabzım sulukule atar
benim nabzım getto atar
aklın kesiyor mu, emir keser mi demiri
favelalar taştan çıkarırken ekmeğini

uyandır komşunu
uyandır dostum komşunu
uyandır komşunu
uyandır dostum komşunu"
rant yiyicilerin "kentsel dönüşüm" adı altında sulukule'de tezgahladığı oyuna memleket sanatçılarından pek tepki yok gibi. varsa da boyalı basındaki gereksiz haberlerden yer bulamıyordur kendisine. gogol bordello ise en baştan beri tepkili bu mevzuya. geçtiğimiz sene one love festival için uğradıkları istanbul'da olay yerini teftiş edip, mahallelinin kurduğu dayanışma derneğinin kapısını çalmış, sulukule sokaklarını bir de onlar balkan ezgileriyle süslemişti. eugene hütz bununla kalmamış, konser esnasında da şarkı arasında oradaki insanları uyarmış sahneden inerlerken de kısa bir vaaz vermişti. o günden beri uzaktalar ancak unutmamışlar sulukule'ye yapılanları. "educate thy neighbor" adında parça yapmışlar ve birkaç aydır turladıkları yerlerde çalıyorlar. buyrun:

4 yorum:

jolomtukuru | 20 Ağustos 2009 01:38

hortum süleyman' dan sonra sulukuleye yapılan en beter haksızlık ve ayıplardan biridir. Kentsel dönüşüm kılıfını uydurdukları proje, kentsel facia ile sonuçlanmıştır. Kentsel dönüşüm kişilerin sosyo-ekonomik koşullarını iyileştireceğine, yıkıma uğratmıştır. Sulukule' yi iyi gün dostları(sulukule eğlenceleri dışında paylaşımları olmayan parababaları, eline geçirdiği fotoğraf makinasıyla ancak sulukuleyi tanıyan arkadaşlar vb.leri) yalnız bırakmıştır. Çaba gösterenler sulukule zenginliğinin yanında malesef bir avuçtur..

k.a. | 20 Ağustos 2009 10:37

@Sulukule1482: daha seviyeli cümlelerle geldiğiniz zaman yayınlarım yorumunuzu...

Unknown | 20 Ağustos 2009 11:06

trofolo ve iç güvesysi bu kentsel dönüşüm hakkında birkaç şey yazmıştı. aklıma geldi.

k.a. | 20 Ağustos 2009 11:41

doğru, ben bunu yazarken unutmuşum o yazıları. hemen link vereyim:

trofolo: Gentrification

iç güveysi: izmir'de gentrifikasyon