"güneş'i gördüm" 2010 oscar aday adayı

nejat gökçe başkanlığında toplanan sinemayla ilgili meslek kuruluşları temsilcileri, 6'ya 7 oyla mahsun kırmızıgül'ün filmi "güneş'i gördüm"ü 2010 oscar aday adayı olarak göndermeye karar verdi. "gökten üç elma düştü" (raşit çelikezer), güz sancısı (tomris giritlioğlu), hadigari cumhur (harun özakıncı), ıssız adam (çağan ırmak), karanlıktakiler (çağan ırmak), kıskanmak (zeki demirkubuz), mommo: kız kardeşim (atalay taşdiken), nokta (derviş zaim), pandora’nın kutusu (yeşim ustaoğlu), sonbahar (özcan alper), usta (bahadır karataş) ve 11’e 10 kala (pelin esmer) gibi önemli filmlerden oluşan listeden galip çıkan "güneş'i gördüm" mahsun kırmızıgül'ün 2. filmi.

istanbul'a göç eden bir ailenin dram dolu hikayesini konu edinen film, 12 mart'ta gösterime girdi ve 2.5 milyon seyirciye ulaştı.

2 yorum:

Hect. | 25 Eylül 2009 16:39

Bence, güneşi gördüm filmi, güncel bir konuyu klişelerle ve abartılı dram ağıyla yoğrulmuş başarısız bir film. Onun yerine adayımız,Kıskanmak veya Sonbahar olmalıydı...

k.a. | 25 Eylül 2009 16:44

filmle ilgili yorumuna katılıyorum. kıskanmak'ı izlemediğimiz için birşey diyemiyorum ancak sonbahar'ı aday olarak çıkarabilcek yürek var mı?