"ejder kapanı" hakkında çalıntı iddiası

son dönemde sinemamızda birkaç film hakkında rastladığımız çalıntı iddialarına bir yenisi daha eklendi. şu sıralarda vizyonda olan, uğur yücel'in yönetmenliğini yaptığı "ejder kapanı"nın senaryosu hakkında çalıntı iddiası ortaya atıldı. iddiayı sahibi, senaryonun kendi romanından çalındığını söyleyen serkan engin. kendisi mail yoluyla bize ulaşmış. gelen e-mail'i aynen yayınlıyorum:

ejder kapanı: “romanımı çalıp film yaptılar”

“uysal cinayetler” romanımın konusu benden izinsiz alınıp senaryolaştırılarak ejder kapanı adıyla filme çekilmiştir. erol avcı’nın yapımcılığında, uğur yücel’in yönettiği ve senaryosunu kubilay tat’ın yazdığı(!) ejder kapanı adlı filmde tıpkı benim romanımda olduğu gibi aftan yararlanarak dışarı çıkmış suçluları öldürerek kendince adaleti sağlamaya çalışan ve kız kardeşi bir sübyancı tarafından tecavüze uğramış bir seri katil bulunmaktadır. gene tıpkı benim romanımdaki gibi travmatik kişiliğe sahip iki dedektif tarafından olay araştırılmakta, hatta ana polis karakteri tıpkı benim romanımdaki gibi yetimhanede büyümüş yalnız bir kişiliktir.

konu ile ilgili yapımcıyı arayıp bilgi almak istediğimde sadece senaristin bana geri dönüşü oldu ve telefonda bir saatten fazla yemin billah ederek romanımı hiç okumadığını ifade etmeye çalıştı ama bu kadar benzerliğin(!) nasıl oluştuğuna dair somut bir açıklama yapamadı.

kendisi senaryoyu 2006 tarihinde yazdığını belirttiyse de benim romanım 2004’te can ve gendaş yayınevlerine yayımlanması talebiyle tarafımdan yollanmış ama olumlu yanıt alamamıştı. o tarihten bu yana romanı mail yoluyla sayısız insana okumaları için yolladığım gibi geçen sene de www.yersizyurtsuz.com adlı e-kitap sitesinden yayımlattım.

pazartesi gününden itibaren bu konudaki hukuki işlemlerin avukatım aracılığıyla başlatılacağını kamuoyuna duyururum.

saygılarımla,

serkan engin
izmit/kocaeli
0 507 284 76 02

not: iddialarımı kanıtlayacak benzerlikleri görmek isteyenler www.yersizyurtsuz.com adresinden uysal cinayetler adlı romanıma halihazırda ulaşabilirler.

0 yorum: