kutsal olan sadece damacana mı?

yıl 1995 belki de 1996'dır, emin değilim. aileyi arkada bırakmış, ayvalık'tan izmir'e lise eğitimim için gelmişim, yatılı okula. sabah erken kalkmalar, akşam erken yatmalar, ders saatleri, etüd saatleri... neredeyse askeri bir disiplin içerisine girmişim. dersler bir yana etüdlerin mecburi oluşu can sıkıcı. etüd abileri de ayrı eziyet zaten... bir akşam oturduğum sıranın altına elimi attığımda karşıma "cümbür cemaat" çıkıyor, ahmet yılmaz'ın. ilkokuldayken ara sıra gırgır okumuşluğum var ancak pek de içli dışlı değilim karikatür mevzusuyla. aralıyorum sayfalarını kitabın, okuyarak tamamlıyorum etüdü. derken iyice sardırıyorum mevzuya. her hafta leman alınıyor, seçmece karikatürler dergiden itinayla kesilip bir deftere yapıştırılarak saklanıyor. müzik zevki de zamanla değişiyor, daha ağır müziklere ilgim kayıyor. aptülika ve tayfasının çıkardığı şebek okunuyor, derken romanlar ilgi çekmeye başlıyor. ve herkesten kendimi soyutlayıp üniversite yıllarımı romanlara ayırıyorum. sonrası ise gördüğünüz gibi. herşeyin değişmesine neden olan kıvılcımlardan birini çakmış ahmet yılmaz o zaman, kimse farkında değil.

aralık 2007. askerden döneli 6 olmuş ancak hala düzen kuramamışım. ahmet yılmaz'ın senaryosunu yazdığı ve yönetmenliğine ortak olduğu "kutsal damacana" gösterime giriyor ancak kafam ayrı dünyalarda. merak ediyorum sadece. birkaç ay sonra bazı kesimin beğenmediği filmi kahkahalarla izliyorum. her bir sahne, ahmet yılmaz karikatürlerinin sinemaya tezahürü çünkü. çok seviyorum filmi, eve gelen arkadaşlara da izletiyorum, onlar da seviyor.

ocak 2009. "soul kitchen" başlamadan önce fragmanı gösterildi "kutsal damacana 2 - itmen"in. filmden en çarpıcı sahnelerin seçilerek hazırlandığı belli. nedense tad vermedi, verdiği kadarı da yavan kaldı (bir fragmandan ne kadar tad alınabilir ki - alter ego). gözlerim yazılarda 'ahmet yılmaz' ismini aradı yine de. senaryoyu aynı tayfadan soner günday, suat özkan ve kaan ertem hazırlamış. tillahı yazsa nafile. çünkü kutsal damacana = ahmet yılmaz benim için, şafak sezer veya bir başkası değil. genelde devam filmlerinin niyeti bellidir, filmdeki oyuncular da bu niyeti belli ediyor gibi. gene de fazla önyargılı olmamak gerek, başlıktaki sorunun cevabı 22 ocak'ta çıkacak nasıl olsa.

4 yorum:

BG | 4 Ocak 2010 18:41

kutsal damacanayı izlemedim ben bir kısmını görmüş ve izlemeye gerek görmemiştim ancak bu yorumundan sonra senin izlediğin perspektifle izleyeceğim fırsat bulursam :)

k.a. | 4 Ocak 2010 19:57

peki, iyi seyirler dilerim :)

Unknown | 13 Ocak 2010 10:20

koray, bu filmi izlediğin zamanı çok iyi hatırlıyorum. sürekli esprilerini yapıyordun olm bir de. şimdi anladım kendini niye o kadar kaptırdığını. hehe:)

k.a. | 13 Ocak 2010 10:57

ahahaha kirli çamaşırları ortaya dökmeyelim :P