kader (2006)

"üç maymun"dan bahsetmişken nbc’nin ekürisinden demirkubuz’un en sevdiğim filmlerinden olan "kader" hakkındaki karalamalarımı aktarayım istedim. buyurun.

filmin başlarında filmi özetleyen iki sahne vardır bence; biri uğur’un, bekir’in dükkanından çıktıktan sonra bekir’in kızı arabasıyla takip edişi, ki kız burada cezaevinde yatan zagor’a gitmektedir (buna paralel olarak yine bekir’in uğur’u takip etmesi ve akabinde uğur’un köprü altında zagor ile buluşması). filmin geneline bakarsak bekir sürekli takiptedir uğur’u, karşılıksız, garip bir aşk uğruna. önce izmir’e gider, ardından sinop’a ve son olarak kars’a… ancak uğur’un sebebi ise zagor ile buluşmaktır. (bu arada “masumiyet”‘te haluk bilginer’in o meşhur tiradında bahsettiği yer diyarbakır’dır ancak bu filmde kars olarak değiştirilmiş. sanırım bu değişiklikte, nuri bilge ceylan’ın “iklimler” filminin çekimlerinin aynı zamanlarda kars’ta olması, ve iki ahbap yönetmenin yanyana takılmaları var. ki ufuk bayraktar da “iklimler”‘de kars’ta bir taksi şöförü olarak karşımıza çıkıyor).

ikinci sahne ise bekir’in dükkanda bulduğu fotoğraflardan kendine sakladığı fotoğraf. bu fotoğrafta zagor, ağır abi gibi önde durmuş uğur’dan alakasız, uğur ise arkada kalmış sevdiği adama bakmakta biraz çekinerek. bekir fotoğrafı ortadan ikiye keser ve zagor’un olduğu kısmı yırtıp çöpe atar, uğur’un olduğu kısmı ise kendisine saklar. normal hayatta araya girmeye çalışır defalarca ancak ne zagor’u çöpe atabilir ne de uğur’u kendine saklayabilir.


0 yorum: