amores perros (2001)

2001 yılında gösterime girmiş olan alejandro gonzález iñárritu imzalı meksika yapımı sinema filmi. başrollerinde "babel" ve "science des rêves, la" başta olmak üzere birçok filmden tanıdığımız gael garcía bernal; emilio echevarría, goya toledo, álvaro guerrero ve vanessa bauche gibi isimler var. birçok sinema sitesini ziyaret edip filmi inceledim lakin filmin türüne dram diyen hiçbir siteye rastlamadım. bence film tam anlamıyla bir dram filmi. macera ve aksiyon unsurları taşıdığından şüphem yok fakat genel anlamda ele alırsak dram türünün ağır bastığını görüyorum.

tipik alejandro gonzález filmi. 3 ayrı bölümde ele alınmış 3 ayrı hikaye; birbirleriyle çakışan. abisinden, onu dövdürtecek kadar nefret eden ve onun karısına aşık bir çocuk, zengin bir iş adamını öldürmesi için tutulmuş sorunlu bir "sokak adamı" ve eşi ile iki çocuğunu güzel bir mankene tercih etmiş olan bir editör.

babel'den önce izlemeyi dilediğim film. önce babel'i değil de bu filmi izlemiş olsaydım, babel'deki eksikleri görürdüm diye düşünüyorum. öncelikle babel'de hikayelerin üçü de çok kısa tutulmuş. fakat amores perros'ta durum tamamen farklı. hikayelerin birbirleriyle bağlantılı olduğu gerçeğini göz önünde bulundurmadan söylüyorum, film bittikten sonra 3 film izlemişim hissine kapıldım; ve sanırım bu güzel birşey. konuyu "babel vs. amores perros"a çevirmeden, kendime dur diyorum.

bir başyapıt mı? -kesinlikle evet. "meksika sinemasının en iyi filmi" olarak seçilmiş olan başyapıtı geç izlediğim için kendimden utandığımı söyleyerek yazımı bitiriyorum.

0 yorum: