los cronocrímenes (2007)
nacho vigalondo'nun senaryosunu yazıp yönettiği ve oynadığı 2007 tarihli "los cronocrímenes"'da ("timecrimes" / "suç zamanı") ayrıca karra elejalde, candela fernández, bárbara goenaga, juan inciarte rol alıyor.
eşi clara ile şehir dışında bir eve taşınan héctor, taşınma esnasında etrafı dürbünle gözlemektedir. ormanlık alanda gözüne bir kadın çarpar, onu gözlemeye devam ederken kadının çırılçıplak yattığını görür. eşinin de evden uzaklaşmasını fırsat bilen héctor kadının yanına gittiğinde suratı bandajlı bir adamın saldırısına uğrar, ondan kaçmaya çalışırken kendisini deneylerin yapıldığı bir laboratuarda bulur. ve filmin esas kısmı başlar. laboratuar görevlisi chico onu saklamak için bir kapsülün içine sokar. héctor kapsülden çıktığında zamanın bir saat öncesine gitmiştir. ilk başta olayın şokunu yaşayan héctor, daha sonra zamanın akışını kendi lehine çevirmeye çalışır. ancak tüm bu çabalar sonucunda işler daha da sarpa sarar.
son dönemde gerilim adına iyi örnekler sunan ispanyol sinemasının son ürünü olan film giriş kısmında yaratılan gerilim zamanla yitirilse de baştan beri sahip olduğu gizem kendisini koruyor. zamanda yolculuk yaparak olayların akışını düzene sokma gibi yine daha önceden işlenmiş bir konu üzerinde çok fazla farklılık sunmayan film, öyküsünün akışında ve kurgusundaki güzellikle kendisini izlenilebilir kılıyor.
eşi clara ile şehir dışında bir eve taşınan héctor, taşınma esnasında etrafı dürbünle gözlemektedir. ormanlık alanda gözüne bir kadın çarpar, onu gözlemeye devam ederken kadının çırılçıplak yattığını görür. eşinin de evden uzaklaşmasını fırsat bilen héctor kadının yanına gittiğinde suratı bandajlı bir adamın saldırısına uğrar, ondan kaçmaya çalışırken kendisini deneylerin yapıldığı bir laboratuarda bulur. ve filmin esas kısmı başlar. laboratuar görevlisi chico onu saklamak için bir kapsülün içine sokar. héctor kapsülden çıktığında zamanın bir saat öncesine gitmiştir. ilk başta olayın şokunu yaşayan héctor, daha sonra zamanın akışını kendi lehine çevirmeye çalışır. ancak tüm bu çabalar sonucunda işler daha da sarpa sarar.
son dönemde gerilim adına iyi örnekler sunan ispanyol sinemasının son ürünü olan film giriş kısmında yaratılan gerilim zamanla yitirilse de baştan beri sahip olduğu gizem kendisini koruyor. zamanda yolculuk yaparak olayların akışını düzene sokma gibi yine daha önceden işlenmiş bir konu üzerinde çok fazla farklılık sunmayan film, öyküsünün akışında ve kurgusundaki güzellikle kendisini izlenilebilir kılıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder